Ice Ice Baby

Såna här dagar får man verkligen bita sig i läppen o ha tålamod...
Det är så kallt... Ni anar inte! Eller jo, det gör ni säkert.. Bor ju i längst ner i söder så här är väl varmt jämfört med vad ni som bor högre upp har det...
Allt fryser. ALLT... Vattenkopparna är frusna.. Sen fryser ALLT annat vatten med så man inte kan ta vatten till hinkarna. När man väl tinat pumpen fryser ändå vattnet i spannarna.. SUCK... Vi kan detta nu. Jag vill ha vår.
Samma visa var vinter med vatten problem, kommer aldrig ifrån det i vilket stall jag än varit i. Hur löser ni det??
Inte lönt o slå sönder vattnet i tunnorna i hagen ens, de fryser igen innan man säger "bu"... Bättre de får komma in tidigare.. Ser inte precis ut att trivas ute i kylan; står mest stilla o hänger. När Armani inte biter sönder Alco's täcken.. Så är de tecken nog(:


Felicia skrittade barbacka på Alco i förmiddags; hade gått fin fint(:
Jag tog o skrittade Armani strax innan jag tänkte ta in de andra så att han slapp komma ut igen emellan(:
Hårt o jäkligt överallt så efter att ha skrittat runt huset red vi upp på gräset o trallade runt lite där.
Hör o häpna.. Idag kunde vi göra hörnpasseringar med ENBART ytterskänkel! Inga ledande tygeltag här inte.. Han lyssnade o svängde fint runt.. *fortsätt så*
Han lägger sig gärna väldigt lågt med nacken; jag vill ha upp den lite o få in baken mer; men vi är inte där än. Kan inte kräva de redan, I know.. Men försöker iaf pilla upp nacken lite så han inte blir tung o rida helt plötsligt. (han är det inte so far)
Idag är jag jätte nöjd med min lill-prins<3


Yes, han har skav från täckena... What to do... Bogskydden suger bra mkt mer o ha under.





Kommentarer
Postat av: frida

fin häst är det din häst ??? Hur hög är den?

2010-01-03 @ 21:56:17
URL: http://friid0a.devote.se
Postat av: Linda

Tackar:) Yes han är min.

Vet inte exakt men tippar på att han är kring 162cm något:)

2010-01-04 @ 16:02:12
Postat av: Greta

Testa att spraya pälsglans där det är skavt. Fungerar alltid på mina hästar! :)

2010-01-04 @ 21:18:32
URL: http://tallgarden.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja de brukar jag faktiskt göra:) Hehe..

Funkar utmärkt på mina andra häst men de tycks inte bita på Armani.. (eller så sprayar jag på för sällan helt enkelt)

2010-01-05 @ 08:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0