Ridning + löslongering

Red Alco i morse ute på gräset. Körde mkt lösgörande i skritt ffa.
Kändes lite stel, men han har vilat en del senaste tiden pga värmen så de é inte så konstigt. Blev en del trav o galopp med. Han kändes finast i traven(:

.. sedan fick de bli en snabb dusch o iväg med Jennsan till stan för frukost på Espresso House o lite shopping<3

Tillbaka igen så pysslade ja med Match o linade honom lite. Han börjar förstå att han ska springa runt mig nu o inte stå på mitten o titta på mig när jag smackar o viftar o undra vad katten jag pysslar med(:
Hade ngn bom med som han fick prova springa över; inga problem alls. Han är ju hur snäll som helst o finner sig i det mesta med lite övertalning.
Nu önskar ja bara att han snart går o bada för han är sååå smutsig:P ..finns förvisso torrschampo^

Armani åkte jag o mammsen till senare på kvällen. Första turen för mig på honom på närmare 2 månader.
Han va slö o seg i värmen, vilket inte är så konstigt.. Dock samma tjuriga Armani som vanligt.
Stannade först en gång o skulle inte gå så jag hoppade av o gick med honom en bit för att sedan hoppa upp igen; travade några meter uppe på grusvägen längst med skogen o vände sedan tillbaka.
Mitt på vägen frös han fast igen o när jag tryckte på la han in backen o backade rakt ut i ett vetefält. Suris hoppade jag av o drog honom med mig... Hoppade upp en bit fram igen o bara drev på så han inte hann tänkta "stop" igen. Blev ett stopp till när vi nästan va tillbaka men då vann jag utan att behöva hoppa av.. PUH.. Svettigt^^


Inte mkt bete kvar nu så Armani får nog snart va snäll o gå in i transporten o åka med hem^^


Kommentarer
Postat av: Evelina

Sv: Tack för din röst :)

2010-07-22 @ 15:26:31
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0