Träning ger färdighet:)

Blev ett lätt dressyrpass på Alco ute på gräsfältet idag.. Lite smånördig var han väl idag med men efter ett par tillsägelser valde han faktiskt att lyssna på mig o ta halvhalterna jag gjorde o flytta på sig när jag ändrade skänkelläge osvosv...

Efter Alco var det Match tur. O som jag sa igår blev det tömkörning:D
Vi la på honom Trolles sele.. Haha.. Trolle är Jennys SHETTIS.. O den passade perfekt;) Han fick springa runt med den lös i en hage en stund först för o vänja sig..
Blev inte bra med tömmarna sen så vi bytade o la på honom Jenny o Dennis galoppsadel ist med stigbyglar på som vi satte ihop så att man kunde dra linorna igenom där ist.. :) Efter ett par luftsprång fann han sig i att ha en lina runt rumpan.
Han är otroligt lättlärd o lätt att ha o göra med.. Han lär sig fort o accepterar det mesta..
Efteråt skulle jag svampa av honom; efter 3 försök stod han blick stilla o lät mig blöta ner hela honom.. Tji fick jag förvisso för han rullade sig så fort han kom ut:P

Åkte om Armani på väg hem från Malmö innan med förresten:D Innan jag motionerade de andra två(:
Gräset är nästan slut så snaaart ska han få komma hem! Tur vi åkte o kollade för en stooor gren har trillat av ett träd där o sprängt ena ingången i hagen så där stod helt öppet o var fritt för o gå ut, sån lättnad att vi gick in o kollade! :O Fick binda linor provisoriskt..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0