Tävling LA3 & LA4

Har legat lågt o inte nämnt något ifall det skulle skita sig som sist.. :)
Viktor skulle ner hit o hälsa på Monki bla, så han frågade om han kunde få tävla Alco då. Självklart sa jag ja, med tanke på att de blir väl inte nu iheller men jodå:D

I fredags fick han komma med ut på betet o rida så gott det gick o känna lite på honom.
I går hämtade jag Alco o körde ner honom till Pilhaga (Monkis gård), så han kunde köra en riktig genomkörare med honom på gräsbanan där o träna program osv.
Lät honom sova här hemma på gården sen efter som vi badade o fixade knoppar o grejor igårkväll. Han blänkte bokstavligen min fiiina prins<3

Så kom idag då;)
Uppe med tuppen o ge frukost, sen "fodra" sig själv o därefter fixa Alco o göra om de knoppar som behövdes osv;D
09.00 stod vi parkerade i Skabersjö Slottspark; jag, mammsi, Kajsa o Alco(:
Viktor var redan på plats.. Var hoppning med där ute idag så dressyren var självklart läängst bort:D Haha
Även Natti var med o tävlade på Pluto; sen Emelie som tävlade Gulda (Monkis häst)
Andreas var snäll o hjälpte mig att brodda med de stora gräsbroddarna;)
Monki hjälpte de under framridningen vilket va kalas;D Andreas som oxå var där som åskådare tyckte Alco såg pampig ut jämfört med igår. Han liksom "växte" bland de andra pållisarna;D

10.30 startade de första klassen som va en LA3.a.
Kommer inte ihåg hela bedömningen men där stod att han var väldigt laddad o ivrig o aningen spänd;) Speciellt i början!:P
Första galoppserpentinen satte de fint o fick bra poäng på, medans han bytte över i den andra o fick inge vidare där;)
Viktor glömde även programmet så han fick stanna till o fråga domarn *S*
58,71% fick dom vilket jag är jätte nöjd med för o vara Alco's debut i LA med en ny ryttare dessutom.
De hamnade på 17.e plats av 26 starter i denna klass.

Nästa start för dom var sen inte förens 14.30, så vi lastade Alco igen o lät honom stå i lugnt o ro o mumsa på hö mm(:
I nästa klass (LA:4) var han MKT mer lugn o avslappnad. Monki tyckte han såg väldigt fin ut:)
Kmr inte alls ihåg kritiken här. Men han fick sämre %. 57,07% har jag för mig. (tja halterna o ryggningen sög iof haha)
Hårdare domare(:
De hamnade på 7.e plats av 12 starter.

Mitt enda hopp för dagen var att de inte skulle komma sist.
Alco har aldrig tävlat på gräs och dessutom inte tävlat dressyr på väldigt längre; o nu var det dessutom debutering i LA.. TVÅ klasser dessutom, så jag var helt kravlös här(:

Slänger in filmer från klasserna i nästa inlägg, blev helt långt nu insåg jag(A)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0