3 små prinsisar:)

Körde ett seriöst dressyrpass på Alco i morse ute på stubben. Eftersom jag de senaste passen haft svårt att bibehålla formen i övergångarna o halterna + att han sprungit emot halvhalterna så testade jag att rida honom på gramaner idag. Vilken skillnad! Han var helt underbar o lydde minsta vink.
Nu när han inte kunde peta upp nosen svarade han ist direkt(:
Vi körde även ett par ökningar i traven o några skänkelvikningar. Nej det var verkligen STOR skillnad när även de satt; nu ska vi bara få till det utan fusk med =)

Armani linade jag i pessoasystemet.
Just ja; i morse när jag skulle släppa ut så hade han två sår i huvudet + fläkt sönder underläppen... Begriper verkligenn inte hur de lyckas. Var inga problem o ha träns på honom när man skippade x-tra nosremmen o han verkade inte ha ont när man var där o pillade(:
Det är dock ett mysterium (ni får se en bild i slutet av detta inlägg)

Efter att ha gjort klart stallet sedan har jag spenderat mesta tiden här inne o tagit de lugnt då jag inte känner mig helt hundra..
Men när hästarna skulle in för dagen tog jag mig i kragen o gick med mammsen ut o ryktade Match(:
Han skulle kicka efter mig när ja lyfte sista bakhoven men ja var snabb o höja rösten, så han studsade upp i väggen på motsatt sida o stirrade på mig.. Sedan lyfte han fint på benet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0