Bocksprång

Startade dagen med att rida Armani:)
Han verkade lite spänd så jag bad mamma hålla honom när jag satt upp; så fort hon släppte brallade han loss fullständigt och hoppade runt i en cirkel som den vildaste vilden och bjöd på en fyhelskottas massa bocksprång.
När han slutat satt jag av och promenerade med honom till paddocken där jag på nytt hoppade upp igen:P
Överlag skötte han sig faktiskt jätte bra idag:) Vi hade mindre småbråk o när jag drämde till med "pinnen" svarade han med att slå rakt ut med ett ben; sedan gick han fram igen.
Fick även höja rösten ett par ggr åt honom.
Han var super o rida mellan små bråken och jag är verkligen nöjd med honom idag:) Skönt att kunna sluta ett pass helt som vänner:D

Efter honom tog jag Alco o red på slingan med Match som handhäst.
Match är inte lika seg o ha med längre utan ligger gärna bredvid eller tom lite framför(: *kul*
Alco är inte helt lycklig över att ha sällskap med sig på ridturerna, men han skötte sig bra han med.. Detta trots att det blåser full storm ute och kommer rejäla regnskurar mellan varven:)

Nu är stallet klart för idag(:
Ska ner till stan och förtidsrösta tänkte jag o sen blir det en lugn em/kväll :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0