Det bästa jag vet

.. är hästlivet<3

Kom en tjej idag och provade Armani för o hoppträna mm (blev inget med Sara), hon red lite lätt i paddocken bara och tog två språng på ett kryss. Han är ju rätt slö när solen är framme som sagt men det gick bra(:
Hon får fundera lite; tanken är nog mer att hon ska rida Alco o kanske hoppa med honom... Kommer en annan o provar Armani på torsdag som jag tror kommer passa honom som handen i handsken (eller tvärtom)..

Sofi som hon heter provade Alco direkt efter.. O jag som känner min häst utan o innan har i snart 3 veckors tid tyckt att det varit något som inte känts ok; ingen har sett det utan sagt att han går normalt. Men nu när jag såg honom från marken o Sofi började trava såg jag direkt att han inte går helt rent.. Kan inte sätta fingret på var men gissar på ett framben. Man känner ju faktiskt sin häst bäst själv.
Blev ganska ledsen då han är en helt underbar häst som verkligen gör ALLT för mig; om han bara visat att han haft ont från början så jag sluppit träna honom så som jag gjort :'(
Var bara o släppa ut honom i hagen o sedan gick jag direkt in och ringde till ATG-kliniken för o boka tid; så onsdag nästa vecka (27/4) så ska vi dit på hältutredning.
Så på fredag bygger vi sjukhage för jag är ganska övertygad om att han kommer få stå i en sån min stackars plutt:(

Amanda red Challis sen o därefter kom Sara för o hjälpa oss med Match. Hon jobbar ju med inridning och utbildning av unghästar så hon kan insittningsbiten MKT bättre än mig då jag bara ridit in o aldrig suttit in från början..
Vet ni hur bra det gick? Amanda hängde osv o fick undertiden de skrittade framåt sitta upp och han bara fann sig i det. *kul*.. Sara kommer på torsdag igen så blir det samma process då:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0