Hey i solen

Visst är det härligt att kunna slänga jackan!(:
Varit smått ambitiös idag med och stått och smort lite utrustning undertiden som Mattias höll på med båten.

Nathalie kom vid 14-tiden och red ett dressyrpass med mig på Armani och jag på Alco. Målet var att få ihop bra bilder o något filmklipp på Armani ffa men det blev si så där; Han är fruktansvärt trög att rida när det är så varmt (skulle valt att rida senare) och dessutom blev vi invaderade av hela familjen fluga så han var ju måttligt road. Ville inte gå fram och gick bara och slog med huvudet mot flugorna.
Men Natti kämpade på och stundtals såg det riktigt trevligt ut.
Alco gick som en klocka; ser dock på bilderna lite jag måste rätta till; blicken, rätta upp mig och händerna.. Tur jag inte höll något vinglas;) Haha

Bytte häst mot slutet och jag satt på Armani säkert fem minuter, mest för att konstatera att "nej, det är inte lönt att rida honom mitt på dagen när solen står som högst" =)
Natti gav sig dock inte utan hämtade longerlinan och pisken och sedan fick han springa; hej o hå... :)Det var precis vad han behövde; lära sig att han ska minsann röra på sig även när det är varmt=)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0