En ängel

En stjärna har lämnat oss; igår for Diesel till de eviga gröna ängarna.. Heeelt ofattbart:(
Sov gott finis<3

Min första lediga dag på väldigt lääänge har bestått i massa "hit o dit" farande..
Släppte ut hästarna 06; så de fick frukost i hagen. Mest för att jag skulle kunna gå o lägga mig igen o ta en ordentlig sovmorgon utan att få dåligt samvete över att de står inne o väntar på mig.
9.30 vaknade jag till liv; lite förvånad över att jag kunnat sova så pass länge ändå... Sovmorgon för mig brukar vara till 09^^

Hur som helst började vi dagen med en tripp till ikea o sedan biltema.
Amanda har varit o ridit Challe o jag linade Alco i pessoat.. Idag fick han jobba o verkligen trampa på o öka på steglängden. Finis<3
I stallet sedan stod han trött o vilade med huvudet på Mattias arm *ler*

Därefter tömkörde jag Santana; tränade slalom mellan konor, kommando för samtliga gångarter, halter o rygga.
Mattias fick gå med honom en liiten stund så jag kunde ta någon bild.. Han har sett för mkt på cowboy filmer o smällde tömmarna i baken o sa "jiihaa"... NEEEEEJ, fick jag ropa! O visa hur man smackar fram en häst från marken *hah*
Dock är det mina kommando han lyssnar på/ har lärt sig så han stod mest stilla o tittade sig omkring *fniss*
Utvecklas för varje dag o är sååå himla duktig:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0