Trivs i tillvaron

All positiv energi börjar hinna ikapp mig nu när jag "låter den komma"; det känns som en stor tyngt lättat från mig nu när Armani är såld o Match kommit till ett nytt hem. Det känns så bra på alla sätt o vis:)
Jag älskar mitt nya jobb; visst finns där nötter där med som på alla ställen... Men det tkr säkert någon om mig med så de kan ju kvitta ett gott stycke;)
Huvudsaken är ju att JAG trivs o jobbar med precis det jag vill *ler stort*
Ska på något vänster få ihop tid (får ta av tiden jag lagt på Armani o Match) o börja gymma med mannen from i höst. Ryggen behöver stärkas, likaså handleder; men ffa kommer jag gå dit för konditionens skull.

Började med att svänga om Challis efter jobb idag; inte en droppe vatten hade dom i hagen.. Nackdelen med att dela hage med någon annan är att den andra skiter f*n i att se till så att hästarna har vatten så att jag ändå måste åka dit o fylla varje dag... HMM...
Hur man nu kan ta in sin häst o låta den dricka ur en spann ist för o fylla i hagen så att de har fri tillgång?!
Åkte mest dit för o se över Challes mugg som är nästintill omöjlig med att få bukt på när han går i en fuktig hage^^

Santana fick på sig hela selen idag o de nya tränset hade med kommit o de PASSADE; fanns tom fler hål om man velat spänna in.
Han tuggade o tuggade i stallgången på bettet o plötsligt ramlade en stor kindtand ut.. (eller den precis bakom där bettet sitter i nederkäken).. Blev helt paff; men han byter tänder så de heter duga just nu.
Dock fick han slippa tränset^^
Tömkörde mha Mattias som gick där fram o styrde när Santana inte förstod vad jag ville eller att jag drog i en töm=)
Dock får han ett STORT plus för att han är så himla lättlärd!

Alco fick arbeta i pessoat idag; riktigt fin mitt hjärta<3
O moroten efteråt visade han tydligt sin tacksamhet över med o ge mig en stoor puss:)


..19 dagar kvar tills 3års testet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0