Märklig dag

Förutom sönderslitna tyglar, häst på tårna o avtrillningar gånger flera var faktiskt dagen bra o jag är tacksam över all hjälp:)

Natti ( hon som red Pluto förr - lipizzanderhingsten ni vet??) samt Linda kom ut idag o red ut tsm med mig.. 3 i 1 kan man väl kalla det = perfekt:)
Natti  som har inte ridit på säkert 2 månader fick Challe, jag tog Alco (så klart) o Linda Armani..=)
Eftersom där inte é plats för mer än en häst att stå i gången så stod jag o Linda i boxarna o borstade, när Alco var klar o "klädd" stack han ut huvudet o kivade med Armani o lyckades på ngt vänster fastna med tygeln i boxlåset o slet sönder den *suck*
Var bara o leta fram nya tyglar; sedan skrittade vi ut på gräsfältet o skrittade där några varv. Armani var helt på tårna.
Efter några varv där red vi ut den lite längre rundan. Gick jätte bra o vi fick se hur Challe sköter sig i lite mer trafik:)

Efter ridturen tog vi Match; han har börjat fatta var det handlar om att ha en klump på ryggen så Linda hann bara fånga upp stigbyglarna innan han for iväg som ett skott i en serie bocksprång, hon hoppade av i farten. Lyfte flera meter rakt upp o landade snyggt på fötterna..
Jag min dumma nöt som inte tagit på mig handskar blev fullkomligt skinnflådd på fingrarna när linan brände då han drog... De gör så jääääv*aaaa ont!
Natti tog över linan o Linda hoppade upp igen; hann skritta två varv innan han flippa loss IGEN. Linda fick tag i "fegis remmen" o lutade sig tillbaka o klammrade sig snyggt fast. Han fick två utbrott på raken o hon bara satt.
Sedan skrittade de lite till o sen från ingenstans fick han ett ännu värre frispel. Han reste sig o sköt i från med bakbenen rakt upp i luften samtidigt som han sprang runt Natti i full karriär.. Tillsist flög Linda; men hon reste sig igen. Skakade av sig den värsta leran o började ist att hänga på honom. När det gick bra så slutade vi för dagen.
Snälla söta lilla vit har visat en ny sida; det är bara o bita i det sura äpplet o kämpa vidare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0