Dåligt humör

..somliga dagar får man bita sig i läppen; då har man absolut NOLL tålamod med monsterna (hästarna)

Stråålande sol så på för-kvällen blev det en barbacka tur på Alco. Vågade oss på både trav o galopp ute; o det gick hur bra som helst.
Säger de ofta o säger de igen; jag MÅSTE börja rida barbacka oftare så jag lär mig sitta ordentligt! När vi travade på rakbanan hemåt gick Alco lite till höger, lite till vänster osvosv; bara för att jag inte var helt 100 i balans.
Nu behövs det inte mkt vikt åt ett håll för att han ska flytta sig men jag ska lära mig o sitta så pass rakt o stadigt att han kan gå på rak linje även barbacka:)

Santana testade jag att tömköra igen sen; lite svårt i bara grimma men efter ett tag började han fatta vinken o svängde när jag bad honom. "Stanna" funkar för närvarande inte alls.
Innan i stallet var han fruktansvärt störig; men han börjar lära sig att man står still när man blir borstad :)
..har inte försökt "skära" i tränset än; väntar in det andra jag beställt först så får vi se. Kanske är kortare sidostycken så man bara kan byta det mellan tränsen(: *hoppas*

Har jag nämnt att det blir glasögon för min del? Surt.. Men har den senaste tiden märkt att jag ser sämre med höger öga.. Så det blir glasögon iaf när jag läser, sitter vid datorn, ser på tv, kör bil mm... Kan använda dom alltid men det är jag tveksam till att jag kommer göra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0