Försäkringsbolag(:

Har efter lite funderingar bestämt mig för o byta bolag på hästarna då jag har dom i fyra olika = ONÖDIGT...
Satt o gick igenom för o nackdelar med alla.
If hade varit bäst då man bara har självrisken och 0% rörlig, men de går inte att försäkra in hästar över 15 år där så de gick bort.
Sveland täcker bara djurambulans upp till 5000 kr så de går oxå bort.
Folksam erbjuder ingen rabatt förens man har minst 5 hästar... Så det blev slutligen Agria(:

Challe har jag inte skrivit över på mig än i försäkringen så han kunde jag försäkra in direkt. Hans nuvarande ligger på 1770kr om året och gick ner till 600 kr om året.
Armani's försäkrings period går ut 1 Maj o går då över till Agria. Hans nuvarande ligger på nästan 6000 kr om året och gick ner till ca 1700 om året.
Alco har jag redan i Agria o Match får stå kvar i if.
Jag har inte på något sätt "försämrat" deras försäkringar utan nu är de bättre o med bättre villkor:D *nöjd*

Jasse o Natti red Armani o Alco idag, hade gått riktigt bra. Alco var snor pigg bara, buseeen!:)
De är här ute tsm i början o lånar därför en av de andra som är lediga för dagen så de kan rida ihop;)
Jag tömkörde Challe bara o lät Match vila. Tycker det blir lagom om han gör något varannan dag(:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0