Jobb o hästar

Har insett att jag har absolut INGEN fritid, den enda fritiden jag har är den jag planerar in och tar från något annat jag borde göra. Det är väldigt tufft och krävande och jag är oftast trött och lägger mig tidigt.
Men jag älskar det, jag älskar att ha hästarna några meter i från mig, att kunna hålla på med mitt absolut största intresse o ffa att bo som vi gör nu. Jag njuter varje dag och känner alltid samma glädje när jag ska ut i stallet.
Men för att kunna ha dom måste man självklart jobba o det tar oxå mycket tid och det är väl här krafterna försvinner. Upp tidigt, iväg till jobb, hem o hoppa i ridkläderna o ut till hästarna. Drömmen hade varit att på något sätt kunnat försörja sig på hästarna, men det kommer aldrig att hända så jag får ta en dag i taget :)
Jag har min fasta tjänst på Alstadhemmet på 75% och jobbar utöver det x-tra på sjukhuset.
Nästa vecka ska jag på jobbintervju på sjukhuset och får jag tjänst där blir det en 100% och jag kan sluta jobba extra. Det är mitt nästa mål i livet - att gå från äldre vården till sjukvården.


Nu övergår jag till hästsnack;)
Blev ett dressyrpass på Challis idag, han var verkligen jätte duktig. Var bara en gång han blev trött på det och körde upp huvudet o vägrade svänga åt höger så vi höll på o fortsätta rakt igenom staketet.. Vilket vi gjort om jag inte varit snabb med o vända honom åt andra hållet. Blev lite arg på honom sedan skötte han sig igen(:

Emma kom sedan och red ut med mig på rödtottarna. Hon o Armani galopperade/brallade o småbockade precis hela rundan. Tror inte det blev många skritt eller travsteg. BUSE(:
Alco däremot skötte sig faktiskt hur bra som helst o piggnade inte till av o ha en studsande lillebror bredvid sig.

Avslutade med Match. Han blev rädd när hon hoppade upp i stigbygeln. Så vi har börjat om med honom igen nu, har ingen tid o passa utan tar det i hans takt(:
Poletten har antagligen trillat ner o nu tkr han det är läskigt att ha någon i sadeln. Ist fick hemma hoppa upp i stigbygeln o hänga medans jag gick o sedan hoppa av igen o så gjorde vi om o om igen tills han kändes bekväm o avslappnad.

Nu vill jag avsluta med o skriva GRATTIS till Emelie som köpt Bosse idag:) Ni vet hästen Kikki köpte från Polen som jag var o hämtade nere vid hamnen i Ystad i somras?:)




Kommentarer
Postat av: emelie

tack hjärtat <3

2011-03-04 @ 19:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0