Glad

Kom in från stallet med ett leende på läpparna.
Varit ute o kollat på Sara som tränat med Armani och är sååå himla nöjd. Han är så jäkla duktig när där sitter en på ryggen som RIDER och visar vad man vill.  De gjorde öppnor, slutor, skänkelvikningar i både trav o galopp... mm... Inga perfeka men på GOD väg.
De värmde upp på cavaletti o galoppbommar o tog sedan ett par språng på några kryss och sedan ett räcke. Han var super fin o tvekade inte något.
Efter halva passet var han så genomriden och fin att jag aldrig sett han så mjuk; som ett gummiband i hela kroppen.
Jag hoppas jag hittar en köpare till honom som verkligen kan rida och som lägger ner tid i denna fina killen, för han kan med största sannolikhet komma upp i klasserna om han bara får en ärlig chans.

Har hunnit med de andra oxå idag; men var tvungen o skriva om det som värmer mest i hjärtat just nu först<3
Challe red jag ut på i morse; vi hamnade i full fräs rakt ute i en åker; men han fick sig en utskällning o höll sig sedan på de vägar jag visade honom(:
Alco o jag red oxå ut o travade på mer idag; tror jag satsar på att börja galoppera smått i morgon.
Match stod jag o borstade i hagen tills han o Challe fick spel o sprang så det visslade om det;P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0