Pausar lite från solen

Varit ute i solen o haft det skönt hela dagen; eller skönt o skönt... Mest varit igång med hästarna o svettats men dock varit ute(:
Avslutade dagen med o grilla o sitta ute med Mattias i varsin solstol o snacka skit<3

Tömkörde Matchis i förmiddags o testade o ställa lite krav på honom, han vart lite tjurig (är visst humör i den lille) men fattade snabbt galoppen och att jag inte ger mig :)
Mammsi var snäll och tog lite kort på sötnosen..

Lotta o hennes familj kom ut strax efter; de gjorde snygg entré på motorcyklar med barnen bakpå *ler*
Nellie skrittade Challe o jag lärde henne lite mer ridvägar o så. Hon är jätte duktig o blir glad när hon gör rätt och får beröm.. Men jag vet inte hur pass mkt man kan lära ett barn på en o samma gång så jag tar lite efter hand o upprepar det man "gått igenom" senast vid nästa tillfälle(:

Blev en kortis paus o tog sedan ett dressyrpass på Alco, han ska i stort gå fullt ut nu. Dock tar jag en massa skrittpauser och rider inte runt på volter än. Hade både cavaletti o galoppbommar för omväxlingsskull.
Han var super fin, men stark som vanligt när det kom till galoppen o svarade inte så värst bra på mina halvhalter... Efter de passet var vi båda lagom slut, han fick en svalkande dusch iaf medans jag bet ihop och hämtade in nästa häst...

Orkade egentligen inte ta Armani med men hade inget större val; tömkörde honom på grusbanan o han var tack o lov hur snäll o duktig som helst o gjorde både skänkelvikningar o slutor utan o ens se ut som ett frågetecken.
Han blir bara finare o finare<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0