snopet

Återigen stod jag ensam med alla hästarna idag; retligt när det inte fanns på planeringen.. Det gäller att prioritera och att prioritera om (även om det nästan alltid blir Match som får stå över)...

Fick mail igår från Schenker att ett paket kommit (inväntar ett antal). Hoppsadeln var det första jag beställt så jag såg framemot att hämta ut paketet idag o få prova den på Armani.
Så jag var ju aningen snopen när jag öppnade lådan och Challes dressyrsadel låg där i; samt Mattias ridhjälm:)
Men lika glad för de då jag sett framemot ett dressyrpass på Challe i en dressyrsadel (vilket blir i morgon för min del).

Tänkte börja med att jobba Armani i pessoasystemet; och när jag kom gåendes med grimman sprang han iväg..
"okej" tänkte jag... Då ska du minsann få springa oxå! Så jag jagade på honom och så fort han stannade smackade jag o klappade händerna så att han satte fart igen.. Så höll vi på närmare en halvtimme tills han slutligen självmant gick fram till mig. Då var han genomsvettig och helt slut.
In med honom i stallet o fixa honom o sedan fick han jobba i pessoat 30 minz till(: Mig jävlas man inte med, spec inte när jag redan är små irriterad.

Sedan fick Mattias inviga sin ridhjälm + min nya dressyrsadel då han skrittade Challe samtidigt som jag red igenom Alco i gruspaddocken.
Alco var jätte fin och gjorde precis vad jag bad om; rätt vad det var hörde vi travsteg bakom oss och då var det M som ville lära sig trava... Hahaha....
Rätt var det var utbrast han "neeeej, fyyy.. Va läskigt.. Nu går vi ist"... Då hade Challe ökat farten liiite mer än han tänkt sig;)
Avslutade med att skritta av runt ena stora hagen o ute i spåret på travbanan låg ensilageplast så jag sa till honom att ställa huvudet lite till vänster när de gick förbi..
Så svarar han mig "på vem då.. Mig eller häster?!" *asg*
Ni förstår att jag har vääldigt många roliga stunder med MYCKET skratt?(:



Kommentarer
Postat av: emelie

- haha SÖTT! :D längtar tills kim ska rida , så jag kan få höra ett par roliga kommentarer xD

2011-05-27 @ 18:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0