Dressyrträning

Dagens träning gick kalas!:)
Jobbade mycket på skritten först o främst o även traven o lite grann galopp.. Jobbade på att få honom lyhörd för både halvhalter o framåtdrivande; att han ska reagera kvickare o samtidigt behålla formen.
Då han har en förmåga o bli stark så var detta super nyttigt o han kändes väldigt mjuk o följsam mot slutet.
Varannan vecka kör jag träning ett tag framöver nu så får vi se om vi ökar på de sen.. O så hoppas jag att inte vintern ställer till det allt för mkt :)

Bestämde mig för att träna på förtroendet mellan mig o bebis så jag skivade en morot i småbitar o gick ut i hagen o placerade mig på en filt.
Sakta men säkert kom han närmare o lät sig klias på i hela huvudet.. Benen fick ja inte pilla på; väääldigt läskigt tyckte han;)
Santana som oxå fick godisar ställde sig lite oväntat i mitt knä *fniss* Han väger mer än han tror... Lite smått öm i benen efter att han trampade upp där;)

Nu väntar matlagning o förhoppningsvis en god middag så att man får ny energi(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0