Ok igen

Tors - fre fick Alco ha stallbandage..
På fre morgon var benen ganska fina men han var "svampig" i karlederna..
I lördags var benen torra o fina igen o igår (söndag) vågade jag mig på att skritta honom.
Vi skrittade ut barbacka en tur; vilket kanske inte var mitt smartaste drag.. En tittig piggelin som hade benen lite varstans.
Hade rejält  ont i låren när jag tillslut satt av hemma på stallbacken; då jag sista biten fick klamra mig fast *tok häst*

Idag red jag o Aliana ut på mina arabaz i regnet. Vi tog å-rundan o var mer lr mindre genomblöta när vi kom tillbaka.
De hade iaf ridtäcken på sig så de skyddade lite iaf(:
Challe var otroligt pigg o de låg långt före oss när vi skulle trava en bit.
Uppe på grusvägen som leder hemåt igen försvann de två i galopp; tog en liten stund innan Aliana fick stopp på piggelinen *skratt*
Bakom kom jag på ett annat krutpaket som jag kämpade med att hålla i skritt.
...men vem vill inte hem illakvickt i sånt skitväder.

Santana o jag hoppade över den planerade tömkörningen då jag frös så jag skakade efter ridturen.

Smått avis på pappsen som är på Rhodos just nu o göttar sig!(:

Tja va händer annars; sålt mammis volvo o handlade en mindre bil till henne ist igår... På fre börjar hon jobba igen efter sjukskrivningen sedan hon bröt benet.
Förstår inte varför hon går på o jobbar 100% direkt o inte arbetstränar lite först.. Men sån é hon.
Hon hade ju bara haft gips två dagar då hon skurade golvet i tvättstugan *fniss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0