Veterinärsutlåtande - check

Idag fick Santana sin andra vaccinationsspruta och jag passade på att fråga veterinären var "knäppande" ljudet från bakknäna kan bero på.
Har ju läst lite om det själv; o han sa att han var ganska säker på att det är nu under en växtperiod. Väldigt glada besked *ler*
Han rekommenderade att träna mkt i backar o köra in honom snart:) .. o så hoppas vi på att "knäppandet" är helt väck tills om 6 månader då han ska ha sin 3dje spruta.

Efter veterinärsbesöket red jag ett dressyr på Challis samtidigt som Catrin o Alco körde ett sista hopp-pass inför söndagens pay n jump.
Challe var super mjuk o fin... När Catrin o Alco blåste om oss en veva försvann hästen under mig, men jag lyckades hålla mig fast *skratt*
Hindren var utspökade; de hoppade koner, tunnor, bom med transportskydd fastsatt på samt en oxer med fladdrande presenning under.
Något tvärstopp annars hoppade han som en katt.
Kan ju säga att det är inte många hästar som hade flugit över fladdrande presenning i första taget som han gjorde, DUKTIGA prins Alco<3
Nu är de redo att möta muren på söndag, hoppas jag;);)





Kommentarer
Postat av: Farmor Kicki

Vi håller tumme å tå för er <3

2011-09-18 @ 18:12:52
URL: http://www.aagrenarabians.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0