Snöstorm

Ibland är de skönt att en ledig dag infaller när det är sånt här väder. Hur jag ska ta mig till jobb i morgon bitti (då de beräknas hålla på fram tills dess) blir intressant. "Insnöad är ingen giltlig frånvaro" längre...
De som satte den regeln bor nog i stan; för stadsfolk saknar förståelse för oss som inte bor i centrum; kan de ta sig fram i stan kan de inte förstå att de kanske inte går här?! De är varmt välkomna hit på besök en vinterdag som idag iaf. Jag riskerar inte livet för mitt jobb, den saken är klar. Däremot försöker jag ALLTID att köra dit:)
 
Jag på Alco, Mini på Calle o Emma på Asse gav oss ut på en ridtur i förmiddags; det blåste en hel del men vi ville motionera pojkarna innan den väntade snöstormen.. Den kom när vi var på väg tillbaka; fy för:( Sista sträckan har aldrig känts så lång; man såg ingenting o jag tyckte så synd om grabbarna.
Alco fick på sig sitt nya 400 grams helhals täcke när vi släppte ut sen. Men de ska få komma in om en timmestid tror jag. Tycker bara synd om dom.
Stona tog jag in igen kl 12, de var mer lr mindre 3 vandrande is-pinnar.
Går inte längre att se ut genom fönstren här hemma.
Snö är mysigt, det får gärna ligga MASSOR. Men det får bara inte blåsa, det är de som ställer till det.
 
Överväger om jag ska vara duktig o sätta upp julgardinerna som kom i fredags; eller om jag ska unna mig ännu en powernap?!
Är ju trots allt ledig.
 
Bilden på Cezar är inte från i dag:) Tog den tidigare i veckan^^
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0