Mysig helg!

Haft en väldigt bra ledig helg:)
Inte gjort allt för mycket men solen har varit framme o det har verkligen känns "vår" i luften (förutom att det blåst en del).. Solen gör mig pigg..!

Skulle ta en skritt runda på Alco igår men det blåste mer eller mindre storm så jag avstod det; antog att han samlat på sig en farlig massa energi nu när han vilat o var inte sugen på att flyga av ;)
Spenderade kvällen med Kajsa; vi tog en snabb träning med Doffe inne i stora stallet.. Hon tränade på att ställa upp honom och gå o springa "snyggt".. Han fattade poängen ganska snabbt till trollet;P

I morse blev det en skrittrunda på Alco, han stod och trippade rundor i stallgången men så fort jag var i sadeln lugnande han märkligt nog ner sig o var super go hela rundan:)
Tog även o tömkörde Santana runt travbanan o Mattias gick med med Doffe.. Doffe tyckte det var lajbans o sprang o visade upp sig med Mattias som försökte hålla jämnt tempo *skratt*
Santana o jag jobbade på i bakgrunden;P 

Det enda "tråkiga" med denna helg är att den borde spenderas i Göteborg, men man kan inte få allt här i livet:)

..börjar redan planera sommaren..
Kommer nu i vår fixa "skogshagen" o sätta upp två trådar till på staketet mm för att sedan ha de små där; växer väldigt lite gräs så fångrisken kommer vara minimal...
Där ska de gå ute from mitten av Maj/början på Juni o så långt det går...

Tippar på att Mackie åker på samma bete som han var på senast o tror även La Cross ska iväg på bete om han inte blir såld.. Så då blir Alco ensam..
Har funderat lite över hur jag ska lösa det då han inte ska gå med de små o då "skogshagen" ligger så att han inte kan se dom från någon annan hage i heller..
En lösning är att ta hem en foderhäst över sommaren så de kan gå uppe i de små gräshagarna (vill ju ha även honom ute på nätterna i sommar).. Men vem lånar ut sin häst bara över sommarn??
Aja, hör ni ngt får ni gärna hojta!:)
Krävs att det är en häst som kan lämnas själv de stunder jag rider Alco osv..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0