Mörbultad

Gårdagen:
Körde ett dressyrpass med Santana på banan hos grannen.. Efter allt regnande så var den lite tung o vara på så han fick allt jobba. Super-duper duktig!:) Vet inte när vi ska börja med galoppen i vagn än, funderar över om jag inte ska lära honom kommandot för galopp helt från marken först?!

Borstade Doffe o Cezar där efter o sedan tog jag in o verkade Lady.

Vid 20.00 mötte jag upp Isabell o en annan tjej på ridbanan för ett pass. Han var super fin!
Efter en stund kom ägarna till hästen den andra tjejen red. Jag hälsade o han trava ytterligare två steg när Alco får syn på dom o kastar sig all världens väg.
Han tyckte helt enkelt det var på tiden att jag for i backen igen. Kände ingenting utan satt upp igen o fortsatte; hann inte många meter innan det gjorde så ont i vaden att jag inte ens kunde rida lätt.. O för att inte tala värken i höger handled; kunde inte ens böja den. Så vi fick så snällt rida hemåt igen.

Nu på morgonen har det gått över helt i vaden. Handleden är stel o öm o hela ryggen har jag känning i...
Men jag ska göra ett försök till träning nu på morgonen, ska ha lektion om knappt en timme *puh*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0