Dressyr på fina rödtott

Klockan 9.00 satt jag på hästryggen o red bort mot ridbanan för en lektion.
Även mammsen gick med bort för o spana på oss:)

Nu så här efteråt är jag fullkomligt "mör" i kroppen, kan slå vad om att jag kommer få såååån sjuk träningsvärk i morgon att det finns inte.

Skrittade länge för att ställa igenom honom o få honom riktigt mjuk o följsam.
Gick sedan över till att göra samma sak i trav..
Efter en skritt paus gick vi på galoppen o tränade på tempoväxlingar mellan arbetsgalopp o mellangalopp längs med långsidorna (tanken sen är att bitvis få in delar från dressyrprogrammen på långa banan).
Vänster varv gick över förväntan, men höger var bra mycket svårare.. Han har lite svårt att balansera upp sig korrekt o viker gärna bogen innåt samtidigt som han succesivt ökar tempot.. Och då vi la galoppen så sent under träningspasset hade jag inte mycket ork kvar så jag orkade verkligen inte hålla ihop honom, tror det stundtals såg förjäkligt ut rent ut sagt.
Jessika satt upp sista stunden o tryckte till honom. Jösses va fin han är alltså min pojk!;)
Själv stod jag o "darrade" på marken, benen kändes som spaggetti efter att ha suttit o kämpat närmare 60 min.

Även prins Alco var bra slut efter dagens pass. Men jag är över nöjd med allt förutom höger galoppen - som Jessika fick till sedan ändå;D

Har kunnat gå i shorts o linne ett par timmar sedan o passat på o få lite färg undertiden vi mockade hingsthagen + stonas hage.

Hade kunnat sitta ute än om det inte vore för att jag ska iväg på Sommarfest med jobb om någon timme; ska hämta upp ett par på vägen med så får väl köra en timme innan skulle jag tro:P







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0