Härlig vårdag

Tömkörde Santana en liten runda o Mattias gick med Doffe under förmiddagen i vårsolen.. Stod tom o borstade dom ute och bara njöt!
Santana fick nosa lite på vagnen o jag testade att föra den upp o ner "över honom" utan att han rörde en min.. I morgon o söndag kommer Liz att hjälpa mig. En av oss går med Santana o en går med vagnen bakom honom.

De önskar att ha dit mig o Santana på utställning i Storfors i sommar (sista helgen i Juni/första på Juli).. O jag ska försöka se till o komma dit.
I så fall kommer jag att åka ihop med Liz som ska ställa ut sin lille amerikanska miniatyrhingst "Hercules" :)

Strax efter lunch skrittade jag o Alco med Sofia och Mackie ut en runda. Det blev Sofia o Mackies premiärtur efter 1,5 år.
Var verkligen kanonmysigt; satt o njöt för mig själv heela ritten :)

Har även varit flitig o passat på o tvätta ett par maskiner täcken då de kunnat torka ute i solen:) Lika bra o få undan vintertäckena så snart som möjligt nu när man börjat täcka ner.
Ville egentligen låta Alco gå utan täcke efter ridturen men med tanke hur han såg ut INNAN jag borstade så suddade jag bort de tankarna o låter det torka upp mer i hagarna först *skratt*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0