Vackert

"De" hade lovat regn igår o idag men so far so good!:)
Småttingarna var lite blöta i pälsen vid morgon-fodringen igår o det kom en obetydlig skur på eftermiddagen, men idag har solen lyst!

Både igår och idag har jag tagit med mina ston på ca 1 timmes promenix varvat med lite "joggande". Igår traskade Sandra med och idag Mattias.. Går ju inte gärna med båda två samtidigt;)

Åkte med Sandra igår och kollade på mini; eller snarare minisar! Kikade på Stuteri Almnäs alla unghingstar som gick på bete inte allt för långt från mig.
Den hon åkte dit för att kolla på smälte hon oxå för så den hoppas hon få hem i nästa vecka. Ni får då se bild o vete vem=)
Jag hade kunnat köpa ett par till jag med; men får lugna mig lite. Hah
Tom åsnan som gick med hingstarna smälte man för; man hade kanske inget val egentligen eftersom han följde en vart steg man tog o ville gosas med.



..men säg mig. Hur växer man i sin yrkesroll när man aldrig får chansen att synas? När man får "snäsiga" svar o jämt o ständigt är en hackkyckling.?!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0