Kastrering

Längesedan; ovanligt va?;) Vinterkylan o snön kom ju som sagt tillbaka med besked men hela denna veckan har hittills varit ljuvlig! Njutit var sekund jag tagit o dessutom skrittat några längre rundor på Alco<3 Det känns som om man får sätta igång de på nytt om o om o om igen o det är bannemej frustrerande.
 
Idag styrde jag o Sandra med Santana o Wind Fire till Bollerup för kastrering. Det gick jätte bra:) Hade tänkt låta de stå inne idag när vi väl kommit hem igen, men de stod mest o stampade o ville ut så ett par timmar fick de vara ute. De ska få stå på box nu en veckas tid samt gå i varsin hage.. Läker de skapligt ska de få gå ihop igen sen. Det var mest för att det inte skulle busas för mycket nu i början.
Var dock bra om de hade lite ont för då borde de automatiskt bli lite försiktigare(:
1 månad skulle de ta innan det är helt läkt.
 
Trodde vi skulle orka mocka ut lösdriften sen, Sandra, jag o Emma.. Men no way. Efter 20 tunga börar (skottkärror för er som sitter som frågetecken över min skånska) fick vi nog.. Då hade vi inte ens kommit halvvägs; nu sitter jag i soffan med en förbaskat ond rygg. Man skulle haft en liten söt grävmaskin eller något;P
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0