Svinigt

Jag känner mig kränkt, förudmjukad, trampad på... Kalla det vad du vill men det är inte okej.!
 
Efter jobb igår åkte jag o handlade golvpapp o sedan vidare till huset för o lämna det till han som håller på o fixa där när vi är o jobbar..
Hann precis stanna utanför när Emma ringer o berättat att vi haft inbrott hemma på gården..
Undertiden som jag tar mig hem ringer hon efter polisen, som sa att de skulle dröja flera timmar innan de skulle komma.
2 fönster var uppbräckta och altandörren stod vidöppen.. Just då saknades även alla utom en katt.
Här låg grejor ÖVERALLT utspridda. Tom mina underkläder låg utslängda över HELA sovrummet.
Då man inte fick röra något kunde jag bara se att bla min dator var borta.
 
Pappa o Ann-Louise kom ut, mamma kom hem efter en stund.. Mattias fick jag inte tag i, i första taget utan Jimmy fick ringa efter honom (jag hade inte numret till hans jobb)..
Sandra o Jimmy kom.. O Emma var här ju redan:)
 
Så glad att jag inte var den som ensam kom hem o upptäckte det hela, jag hade inte orkat.
 
Polisen kom relativt fort ändå, måttligt irriterade var de över att de inte fått larmet direkt.. Tydligen funkar det inte som de ska att ringa 11414 så vid inbrott (även om det inte är pågående) ring 112!
 
De fotograferade, letade fingeravtryck mm..
Jag gick tillsammans med en polis o kollade vad jag just då kunde se saknades; min dator, mina parfymer, 2 mobiltelefoner, digitalkameran, både mitt o mammas smyckeskrin... osv.
Upptäckte sen bilspår upp till huset på gräsmattan så de misstänker att de blivit avbrutna; ev när Emma kom..
O flytt via altandörren.
Jag hoppas att någon att sett något då huset ligger ut med vägen o om någon kör upp på vår gräsmatta kan man ju tycka att någon ska reagera?!
 
När vi skulle lägga oss sen såg vi att de även gått med skor i vår säng... Att de tom tagit sig tid att knyckla ihop remsan med ultraljudsbilderna o slängt på golvet.
Jag önskar de allt ont i världen.!
Man kan skada en människa psykiskt oxå..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0