Misstag

Mitt misstag heter "foppa", fast faktum är nog att det är ett misstag (iaf idag) att inte ha skor med stålhätta när man håller på i stallet.
Just foppa har jag alltid tyckt om att ha i stallet kring vår o sommar då de är luftiga o går snabbt att ta på o av.
 
Men just idag blev de inte alls bra.
Skulle dra av Alco täcket i hagen iom att de é varmt . När jag slängt ut de över staketet gick jag tillbaka för att dra av Calle hans. 
Men han började gå iväg, så jag ställde mig för att klappa Alco ist. Men mammas obegåvade häst bet antagligen Alco i ändan så att han hoppade jämfota fram och landade på min stortå. Skon flög all världens väg o tom strumpan slets i sönder.
Sitter här o svär lite över att ha en blå och skinnflådd tå; men jag kan iaf gå på foten så den är åtminstonde inte bruten!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0