En ridtur i blåsten

Efter lite ridlekis tog jag mig en tur på Alco tsm med Lullan o hennes syster Ellinor.
Vi red å-rundan, då den kändes som en lagom runda eftersom de skulle vidare sen.
Alco var mest jobbig, petade upp huvudet så fort jag tog i honom o sköt mig även denna gången (nästan) ur sadeln i galoppen. Men de hjälper ju att stå upp; även om jag inte tycker att det ska behövas.
Nåja, nästa pass så blir de dressyr ute på stubben. Han lär va pigg men jag får rida runt där tills han är ngt formbar.
 
Pojken som var o red idag fick skritta Cezar lite sen. Första gången för honom att ha en större ryttare på ryggen, men det gick över förväntan :D
Nu blir det till att tömköra så han vänjer vid bettet lite mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0