Kvalitetstid med småttingarna

Louise red Alco idag; så jag ägnade mig enbart åt Santana o Cezar när jag kom till gården.
Hon hade dessutom varit söt o mockat så jag behövde bara fixa vatten ute på lösdriften.
 
Santana o jag körde ett litet dressyrpass borta på banan. Sist han drog vagn var när Emma lånade honom o då hade han jäkelskap för sig o skulle stegra mm.
Därför tänkte jag att det kunde passa med lite dressyr :D
Måste säga att jag tkr det är svårt att få igenom honom. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att ge bra stöd. Annat är de ju när man rider.
Men i höger varv petar han gärna in bogen lite. Med vad ska jag peta ut den igen? Hmmm ;)
Däremot var han superfin i vänstervarv så jag är nöjd överlag. Blev tom lite impad över att han förstod vad jag ville o fick till ökad trav.
 
När prins ett var färdigmotionerad blev det tömkörning för  Cezars del. 3dje gången o nu helt utan grimma under tränset. Helt otroligt vad lättlärd o trygg han är/har blivit.
Satte på nosgrimma på tränset o de gjorde susen. Nu slapp han gå o störa sig på att få tungan över bettet.
Har börjat kolla efter sele till honom o hittat en jag tror jag ska satsa på. Men han får låna Santanas i höst när han ska vänja sig. Så blir det egen till våren när det är dags för o köra =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0