Mardröm

Åker till betet för o hämta Santana då jag ska ha ridlekis.
Martha är inte i hagen då hon rids så jag beslutar mig för att även ta m mig Alco till stallet för sårtvätt. Skulle han bli ensam en stund hade han sprungit vilket känns dumt då han är halt.

Har Alco i vänster hand o Santana i höger. Alco o jag går på grusvägen o Santana joggar i gräskanten bredvid samtidigt som han roffar åt sig en o annan tugga. Från ingenstans flyger han rakt upp i luften, o strax efter får jag mitt första stick. Inser att han trampat rakt i ett jordgetingbo. Med en häst i varje hand springer jag skrikandes så fort benen bär till gården o blir samtidigt stucken om o om igen.
Bankar på dörren o kastar hästarna till mamma (lite frågande får hon bort de till stallet o in i varsin box) o springer in i huset o drar av mig kläderna.
Alltså de e ngt av de värsta jag varit m om. Vilken smärta!

Klarade mig undan en allergisk reaktion tack o lov! Har reagerat på bistick tidigare o såg det värsta tänkbara framför mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0