Fortsättning

Fortsättning med städning o rensning i stallet idag:)
Hann med 5 maskiner täcken o schabrak.
Gick in i boxen där jag har Santanas vagn o där vi även har täcken mm o fick syn på 3 små kattungar.
Kattmamman som fick ungar för någon vecka sedan har hållit dom gömda; men hade äntligen hämtat fram dom. Såå söta!(: Lite skygga dock då de inte haft kontakt med människor tidigare men de ska det bli ändring på:D
 
När Isabella sov middag gav jag o Alco oss ut på en längre tur. Han var seg o hade noll framåtbjudning. Började inbilla mig att något var galet men inte då. Så fort vi vände hemåt blev han pigg o glad igen o försökte småjogga så fort han fick chansen.. Han hade väl bara ingen lust att motionera idag helt enkelt.
Tillbaka i stallet igen så kikade jag över boxkanten till kattungarna o såg att där nu var 4. Antingen hade den 4de gömt sig väl tidigare eller så hade kattmamman hämtat den undertiden jag var ute o red.
 
Senare på em tog jag mig i kragen o oljade in hela Santanas körsele.. Skulle ha gjort det för längesedan men har bara skjutit upp det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0