Good boy:)

Berit var i stallet och red sin Cublaij idag, har jag nämnt hästen förut?
Annars gör jag det nu^^ Berit har fått något smeknamn i stallet som innehåller "mormor" kan inte komma på vad exakt de kallar henne nu;) Hon är i vart fall i 50 års åldern och ägare till Cublaij. Baskir hingsten som är född samma år som Alco.
Egentligen tränar hon honom mest från marken eftersom hon har problem med ett knä och låter en annan tjej rida honom men just idag red hon själv.! Imponerad. Hon sitter och säger höger utan att röra en muskel och hästen svänger minnsan åt höger! Inte illa för en 5 årig hingst;)
Säger hon backa så backar han utan att hon rör tygeln osv..
Det som imponerat mig mest är när de löshoppar honom! Hindert står mitt i paddocken utan innfångare, linor osv.. Allt hon behöver göra är att peka med piskan i vilken riktning han ska gå så hoppar han.. WOW liksom;D


Så.. Som ni förstår blev det inte mycket av min ridning på Alco idag för jag kunde inte slita blicken från de där två. Vilket kanske var lika bra för dum som man var cyklade man dit i feber och skulle rida..
Tacksam att jag slapp bus idag för jag var helt "urbalans"
Dock var det så kvavt ute att vi båda var genomsvettiga när vi gick in igen.

Skogen får skjutas upp tills vädert tillåter det..
Denna veckan ser man framemot dagar på falsterbo horse show, shoppande osv:) Me like*

Ta hand om er! . Linda

image27


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0