Uteritt med Freja

..Freja på Gustavia och jag på Alco.

Första gången på hela sommarn o lite till som man har sällskap när man rider=) Har inte ridit ut längre rundor så länge vi stått ute i Gylle för Kajsa och jag har varit osäkra på om vi skulle hitta tillbaka.
Men hitta gör Freja i vart fall så vi red en lång runda. Nästan bara skritt men även en del trav där underlaget tillät.
Ännu en gång retar bilar upp mig till tusen, speciellt när de kör uppe i baken på en femårig Alco:O
I stället för att bara köra om så låg han tätt inbill bakom resten av vägen, som var lång må ni tro:@
Alco reagerade som han borde göra, blev uppstressad och galopperade sidleds, så jag fick tillsist skrika "kör om för....." ;D dt hjälpte=)
Resten av hemvägen var hetsig och allmänt het. Tog nog inte ett ändaste skrittsteg förens vi var tillbaka på våran kära grusväg.. Allt detta pga en bil!:@

.. vet i varje fall hur JAG kommer köra när jag möter hästar i trafiken när jag fått mitt körkort!

ps. skogen på lördag! hoppas inte mördarsniglarna äter upp honom *asg*

Kram, Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0