Busiga Häst! :)


image2

Hejsan:) Eller.. Go kväll kanske passar sig bättre..
Skapade nyss denna blogg för tyckte det kunde vara skoj, kommer enbart skriva om mig och Al Dia Capo här. Så du bör vara hästmänniska för att finna intresse för att läsa allt det kommer stå i denna och kommande bloggar *ler*

Alco som mitt stjärnskott kallas kom till mig för ca 6 månader sedan och jag kommer ha honom ett år till, sen är det tänkt att jag ska köpa honom, för så fast som jag är vid denna underbara häst så skulle det göra påtok för ont att skiljas från honom. Alco är ett arabiskt fullblod född 02, u: Alouize och e: Diesel.
Av oss kommer det bli ett dressyrpar med även hoppning emellanåt och längre fram finns det planer på distans. Men det är långt kvar till det sistnämna för det krävs självklart oehört med kondition och styrka från oss båda. Dressyrdebuten skulle varit den 25.e Mars men pga stulen sadel och brutet finger är det framskjutet. Nu siktar vi på uppvisningen på valborg i stället.. Med ny sadel och förhoppningsvis ett fullt friskt finger.

Vi står nu på en ridskola i Trelleborg men flyttar den 31.e Mars till ett privatstall i Gylle. *tok längtar*


Idag..
Sara longerade oss i paddocken, vågar mig inte på att rida själv när jag bara har en normalt fungerande hand. Vilken buse! *skrattar* Som han slog bakut och tog bettet.. men synd för dig för du satt fast i longerlinan;D Tur är väl det! Kände att detta krutpaket var i stort behov av att springa av sig så Sara hoppade upp för att galoppera av honom. Tror ni han gjorde nått? NEJ.. Han gick lugnt som en filbunke, precis som om han aldrig gjort annat *suck*
Det finns inget mysigare än att gå och pyssla i stallet när man är ledig från jobb och när där inte är en massa småungar.! Dagen går så mycket fortare när man är sysselsatt..
Såg att Dedro (hans hagkompis) tuggat sönder Alcos täcke ännu mer nu.. Ändå sydde Eva täcket igår och dränkte det i antibite, men de tycks inte hjälpa:/ Undra vad hon säger nu när hon ser vad sin häst åstakommit på Alco *skratt* Men sånt får man ta tycker jag, de leker ju bara. Inte tusan kräver jag ersättning för det=)
I morgon blir det hoppning för hela slanten, och jag kommer hålla mig på marken:P

Ha det toppen så länge! Puss&Kram, Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0