Jösses amalia^^

Kommer till stallet med huvudvärk och sätter igång o mockar till honom o Jameson o blandar mat och grejor..
Fick tack och lov en alvedon innan jag började borsta Alco. :)
Pysslade lite längre än vanligt sedan gick vi ut i paddocken för o longera, var fortfarande tillräckligt ljust för att se nämligen;)
Linan var väl knappt en meter när de kom tillbaka med Gustavia och handikapps pojken som brukar få komma och rida, då sprang han runt runt runt.. Fick inte alls stop på honom..
Syftet med longering för mej o Alco i vanliga fall är att han ska jobba utan ryttare men idag var det nog mest "hey, spring tills du é trött vettja"  Han bockade något fruktansvärt, ja jösses! Skritt existerade inte, men visslade jag en gång sprang han rakt mot mig och stannade framför mig (tacksam att han lärt sig det)
Ja de senaste dagarna har varit sjövilda, väderomställningarna? eller för mycket energi i maten kanske?
Får väl se hur ridpasset går i morgon, själv röstar jag för att longera honom först *skratt*

Kort och gott, idag var det jag som var totalt slut när jag kom in med honom igen, Haha:P

image61

Tror Lara blir dressyrryttare när hon blir stor;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0