Skritt runda

Skrittade ut på Jameson idag o Kajsa på Alco.
Eller.. egentligen jag på Alco o hon på Jameson men bytade efter 15 min då jag höll på o bli galen när han flippade IGEN. Känner mig fullkomligt maktlös o vill inte alls längre.
Det går ok när man släpper tyglar o allt o inte ens driver.. Men jag tänker inte sitta o åka häst när han går på bakbenen eller backar ut framför bilar.. Never... Spec inte när det aldrig varit så här innan.

Tack o lov ställer jag av honom snart.. O låter honom troligen stå 3 veckor ist för 2.. Får se hur han verkar efter två..
Ska även ställa om maten (givetvis dra ner den när han vilar), men även ändra om den lite när han kmr igång igen. Kanske att han får för mkt energi som går rakt upp i skallen o så blir de så här?
Steget efter vila, matändring osv... Blir en fullständig veterinärsundersökning.. Men ett steg i taget o jag tror de sitter i huvudet o ingen annanstanns.
Tandis tar vi bara för att det kan va vettigt emellanåt, förra året hade vi bara en vanlig vet ute som raspade lite:D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0