Huvudvärk

Har inte alls mått topp idag o gör fortf inte det iheller.
Huvudet bultar hela tiden o emellanåt är de som om det går upp i "toppar" o man mår illa så ont det gör *suck*

Klev ur sängen vid nio o la mig på soffan ist ett tag.
När det inte hjälpte o frukosten inte gjorde mig piggare var det lika bra o dra på stallkläderna o vandra ut i stallet.
Började med o rida Alco. Han var spänd som en stålfjäder o hade fler ben i luften än på marken; efter ett tag kom mamms fram som tydligen stått nere vid stallet med Dennis o Jenny o spanat o frågade om vi hade rodeo...
Han var rent ut sagt brinnjävlig. O när jag blev förbannad o drämde till med pisken slog han jäklar i det.. Så när jag långt om länge kunnat galoppera av honom sådär 15-20 min o han sedan samlade sig så låg sadeln betydligt längre fram på honom än innan ritten.
Suck.. Han har såna dagar ibland. O så tänker han bara bak efter att han brallat loss o jag vill bara fram oavsett.. O dessutom vill jag ha svar direkt när jag trycker på med benen o smackar o får jag inte de så får han spöt i rumpan.. Så ja.. Full rodeo var det väl nästan..

Han gav mig även ännu mer huvudvärk.

Blev en liten paus då Jenny o Dennis bjöd på saft o bulle *fnissar*
Sedan tog jag in o red Armani snutt.

HAN var ap snäll o sammarbetsvillig.. Travade o galopperade fram upp o ner på rakbanan o sedan red vid på gräsfältet.
Inga konster alls. I så fall bara att han går emot höger sida o drar sig längre o längre ut från volten när man går i vänster varv.. Men det är bara o kämpa:D

Avslutade med mockning o såntdära.

Nu ligger jag i soffan o kopplar av; tror jag stannar här tills jag ska kvällsfodra; sen blir det nog sängen i hopp om att huvudvärken ska släppa fortare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0