Home sweet home:)

...eller så ska jag kanske säga om 5 veckor när vi verkligen är HEMMA ist;)

Sandra hade varit o hämtat Nasse innan på dagen idag, så mina två var överlyckliga när där kom två släpar körandes.
Alco gick in nästan direkt och stod helt tyst när vi skulle lasa Armani. Hörde inte ngt alls från honom borta i släpen(:
Armani var de lite mer meck med; gick helt in två ggr på rad men hoppade ut lika fort igen.
Sedan var han en tjurig o envis bebis som frös fast i marken o bara "Jag ska INTE"... Ja ni har ju förstått att han är i trotsåldern deluxe nu kanske? ALLT ska provoceras o testas..
Provade ta lina bakom honom men han bara slog efter den... Gick slutligen när man drog longeringslinan runt bommen där inne och själv stannade kvar ute; sen snabbt upp med lämmen. Så mellanväggen o bakbommarna fick fixas när luckan var uppe ist.
Jag kände inte att jag hade häst i släpen på hela vägen o Magda kände inte av Armani iheller. Stod lugnt o snällt båda två! :)

Tkr det är lite synd att Armani aldrig hinner känna sig hemma innan han ska flytta igen; men sen behöver han inte flytta på läääänge igen!;) De får bita ihop lite nu.

Lyckliga att komma in på stall iaf; rullade sig i halmen och gick och mumsa och bara njöt. Gud va bra det känns!=) 
Nu i början är de bara de två som står inne om nätterna, så Armani får låna en box bredvid Alco så länge.

Ska testa o ha de på fritillgång på hö ute o så får de kvällshö inne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0