Snöstorm

De har lovat snöstorm idag; skulle visst börja nu under eftermiddagen.
Började snöa redan i morse, dock inte så mkt blåst. Så jag släppte ut Armani o Nasse i hagen o tog ut Alco på en ridtur.
Aningens pigg och tyckte det var lajbans med snö. Frustade heela tiden (:
Han ville inte göra annat än o springa så jag kämpade mest med o hålla igen; när vi vände hem sen fick jag nästan lägga mig bak o dra för o få stopp *puuh* Men få honom o stå stilla var omöjligt; får man ner tempo på honom gör han lufthopp ist o drar man tag ordentligt reser han sig *morr*
Han ska nog få springa om vi får mkt snö... I de höga drivorna ;) Haha...

När han var ute i hagen sen var de bara o springa in o dra om till vanliga kläder o köra o handla så vi har mat hemma om vi blir insnöade(:
Fruktansvärt o köra hem; man såg knappt skillnad på vad som var väg lr åker:S

Hemma sen gjorde jag klart stallet o plockade in hästarna... Så här tidigt har de aldrig fått komma in här ute förr... Men lagom korkat o låta de stå ute o invänta snöstormen tkr jag..
Nu ser man knappt ut längre iheller.. Bara massa vitt; jösses alltså.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0