Halvhalter

Suck.. Jag fattar inte vad det är med Alco.. Jag kan bara INTE förstå varför i hela friden han INTE kan svara för en halvhalt utan bara kör upp nosen o springer ifrån den..
Ska jag göra halt kan de ta flera meter innan han verkligen stannar... (just för att han inte svarar på halvhalterna innan förståss)
Jag blir irriterad o besviken för han kan detta. Förr (senast på dressyrkursen) tog han en halvhalt bara man spände magen o satt till.
När jag hade gramanerna i lördags räckte det att pilla med lillfingret för att han skulle svara direkt. Så VARFÖR går det inte nu?
Jag kommer skämma ut mig på tävlingen... Vi kommer få såna sjuka avdrag för just detta att det kmr vara såå pinsamt.
Träna o traggla på något vi faktiskt redan kan men han ignorerar o rent ut sagt skiter i?..
Vi hade värsta bråket ute på stubben idag just för detta. Daskade till honom ett par ggr när han petade upp nosen o sprang ifrån ist... Han blev dock bara förbannad o studsade o småstegrade.
Han tappar formen o ryggen HELT när man gör halt, går från trav till skritt eller gör halvhalter i traven.
Nåja. Nog om detta. Det får hårdtränas helt enkelt. Dag ut o dag in tills han väljer o göra som jag säger...

Armani linade jag i pessoat i vanlig ordning. Det kom ett skyfall på oss vilket innebar att han blev VÄLDIGT pigg o busig o brallade runt varv efter varv i linan *knasboll*

Match fick sig en ordentlig ryktning:) Tänkte ha honom som handhäst till Alco på fredag när även mamma är ledig och kan hjälpa mig:)


Nej nu har inte jag tid o sitta här...!:)
Mattias kommer vilken sekund som helst(:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0