Ännu en dag fylld med hästapållar

En ledig dag blev enbart hästar för min del(:

I stort sätt varit ute sedan halv nio i morse tills nu; bara varit inne kortisar för o fylla på vätsebalansen *ler*
Har inte ridit själv men pysslat i stallet och tvättat 5 maskiner med schabrak och täcken; får passa på nu när man kan låta det torka ute. Har fler maskiner o tvätta men det får vänta några dagar nu tror jag =)
Mattias har hjälpt mig att bygga sjukhage och fixat stolparna i gräspaddocken, i morgon sa vi gå över de 3 andra gräshagarna så att de kan få börja vänja magarna vid gräs.

Sara kom och provred Armani vid 13-tiden; och denna 17 åriga tjej imponerade mig ENORMT.. Jag har aldrig sett denna häst gå så fruktansvärt bra; och då var det ändå VÄLDIGT varmt ute.. Hon sa bara "det gäller verkligen att få över honom på sin sida" och de fick hon verkligen.
De tog några språng oxå och det var riktigt snyggt.. Magkänslan stämde verkligen från hennes första mail.
Hon har egen häst redan men den är skadad och hon vill hålla igång med o träna o ev tävla så Armani är ju perfekt för henne i så fall eftersom han är till salu.
Hon skulle hem och prata lite med sin mamma som även hon var med och verkade väldigt positiv så jag hoppas hon vill börja träna hoppning med min plutt..
Med Natti i dressyren och Sara i hoppningen tror jag att de får fram en KANON häst... För kapaciteten finns redan, det är det inte tal om(:

På kvällen sen kom både Sara och Amanda och tog sig ann lilla Match; Mattias har båten ute i paddocken så de fick vara i gräshagen.
Gick kalas! De ska fortsätta i morgon igen(:
Han blev spänd en gång och då sa Sara till Amanda att luta sig fram; tror ni inte att jag mitt dumma nöt lutar mig fram där jag sitter på stolen och tittar på?!
Ska ju egentligen vara intensivt med "insittningen" men det är som Sara sa ganska svårt att få till det dagligen då Amanda inte kan komma ut varje dag, jag jobbar oregelbundna tider och Sara kan inte iheller komma hit var dag... Men så ofta vi kan och hinner ska Amanda upp på honom.

Amanda red Challis en liten stund sedan och därefter har jag hjälpt henne med att bada ben och svans och fläta osv... De ska ju vara med på påskhoppet på ridklubben i morgon(:
HEJAHEJA *ler*




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0