Skänkelvikningar

Armani överraskade mig stort idag; tömkörde på grusbanan och han gjorde skänkelvikningar åt både höger o vänster UTAN protester och dessutom gjorde han det BRA.
Han var hur fin som helst så jag hade svårt o sluta *ler* Han är så jäkla vacker min prins; jag hoppas han kommer till världens bästa hem med de absolut bästa förutsättningarna där HAN sätts i focus(:

... är förresten förvånad över hur folk kan komma o ge skambud på en häst.. Som om han vore en jäkla handelsvara, eller objekt?! Har man inte råd att köpa häst i den prisklassen så tyvärr, men då får man kanske leta i en annan prisklass?..

Var förövrigt väldigt morgonpigg idag så jag satt i sadeln på Alco före klockan åtta. Vi tog ett dressyrpass på gräsbanan och så fiin han var! Han har dock sån kondis och så mkt energi att vart pass är som att sitta på något som saknar broms.
Han blir nästan lite jobbig då han inte alltid svarar på halvhalter utan bara gasar iväg; ist får man ta tag ordentligt i honom emellanåt o säga "hey, jag sitter faktiskt fortf på dig, och sist jag kollade var det jag som bestämde"

Red Challe direkt efter och vi red å-rundan i det fiina vädret. Travade på hela gräsvägen längs med ån och när vi sedan svängde upp på vägen mot grusvägen fattade jag galopp. Hade helt glömt bort att han blivit en liten bock-kula och kände att han laddade för ett bocksprång; tänkte att de får väl bära eller brista så smackade fram honom ytterligare och bums släppte han tanken och längde ist ut mer:)
Han är så mysig att rida ut på; svarar dock varken på röst eller halvhalter så vill man ha stopp får man sätta sig på rumpan o ta... Men annars så är han den snällaste och säkraste pållisen jag har (sålänge där inte dyker upp en traktor eller lastbil)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0