Hemma på timmar

Hemma på lång rast då jag jobbar dubbel-pass idag och har redan hunnit med MASSOR..

Emma kom hit o hjälpte mig så nu har alla 4.a fått röra på sig.
Vi red ut på Challe o Alco. På hemvägen där underlaget verkade väldigt bra galopperade vi.. Lr Emma o Challe iaf. Jag o Alco studsade rundor som en gummiboll o kom ingenstans?! Han blir så taggad ibland att han förstår inte att vill man hålla ihop går de bra om man bara galopperar FRAMÅT och INTE uppåt... Hmmm;)
Satte mig ordentligt på rumpan i sadeln o skulle trycka fram honom; då börjar han göra galoppombyten ist; missförstånd typ;) Haha...
Men jag är nöjd med ritten o trots att det är massa minus grader var de SKÖNT o komma ut i soolen:)

Tömkörde sedan Armani, som var väldigt pigg o busig men lugnade ner sig snabbt o blev bara så snygg o titta på:) Emma försökte ta kort men jag tkr inte bilderna visar så mkt. En film hade varit ärligare.. Han var verkligen FIN (:
Match blev det oxå. När Emma skulle sitta upp blev han spänd o "lurig" så vi valde att hon bara stod o hoppade upp o ner i stigbygeln idag + hängde på honom när jag gick runt med honom(:

Nu åker Emma till Sälen i morgon o på torsdag nästa vecka åker jag med en annan Emma till Göteborg horse show så kommande vecka blir rätt lugn för boysen:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0