Dagarna som gick

Onsdag: blev en sen kväll eftersom jag och Sandra var i Kivik på marknaden..
Han stod mest och hängde inne i stallet, så som man vill att han ska vara när man pysslar med honom, men ute i paddocken var det spring i benen i vanlig ordning.. Testade att skritta honom i den enormt stora vatten"pölen" som bildats på gårdsplanen men det blev mest att han ställde sig på bakbenen där *skakar på huvudet* Men jag vann till sist!:) Det är huvudsaken antar jag.

Torsdag: Nathalie följde med, hon har inte varit i stallet sedan de byggt de riktiga boxarna och gjort ridhuset, hon har nog inte träffat Alco merän när jag varit på träning hos dom iheller faktiskt. Lajos kom ut i paddocken och satte sig och pratade med henne och jag antar att Alco blev besviken över att han inte hade alla blickar på sig för han började kuta runt som en tok med mig på ryggen som inte hade allt för mycket att sätta emot.. Skratt* Han fick tom till ett riktigt bocksprång.

Fredag: Kajsa var med mig sent på kvällen, hoppade småhinder, knappt 50cm för första gången på nästan 4 månader! Jippi, va glad han blev.. Fick testat Magdas hoppsadel, måste säga att det är hemskt som dressyrryttare att komma från sin sköna dressyrsadel till en hoppsadel men det måste varit undantag för denna då för det gick ann.. Dock var han om möjligt piggare än vanligt för nu kunde jag inte alls hålla honom. Kajsa hade åtminstone kul åt oss,) Suck, ibland känner man sig som en nybörjare när man inte kan sätta emot någonting.

.. idag passar Kajsa honom för vi har varit på Falsterbo horse show hela dagen och jag ska upp och jobba 6 i morgon så jag behöver lite lugn.
Känns tryggt att inte vara ensam ute istallet nu när han är så full av bus och påhitt. Som att han nu t.ex fått för sig att hans egen skugga högst troligt bits.. Flin*

Jag för övrigt kan knappt röra mig, för myggen har varit igång och stuckit.. Över 40 stick på en kväll och så är man överkänslig mot det på köpet^^ En allergitablett fick mig åtminstone i "skick" under timmarna på falsterbo.

ha det fint!=)
Trevligt att så många läser ens blogg nu förtiden. Kommentera gärna(:


image28

Kommentarer
Postat av: Jossan

Heej!
Det är jättekul att läsa i din blogg om fina "Alco"!
Det är jag som har Alcos pappa (Diesel). Tänkte fråga, vad har du för dressyrsadel? Ja är ev på jakt efter en ny..
Kram på er! //Jossan & Diesel ;)

2007-07-28 @ 19:19:09
URL: http://www.aagrenarabians.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0