Operation igångsättning påbörjad;)

Tjuvstartade igångsättningen av Alco idag:)
Härligt att äntligen känna att vi får börja komma igång igen.. Hinner kanske tom med någon tävling innan sommarn é över.

Kan medge att jag varit väldigt nervös. Inställd på det värsta.
Lervälling precis vid utgången av hagen så jag höll på att aldrig få ut honom därifrån, i stallgången var han odräglig i vanlig ordning. Gnäggade gällt och högt konstant och höll på att spränga mina trumhinnor.
Backade tills linorna spännde om och om igen och därpå reste han sig och hoppade fram, han tryckte upp mig mot väggen några gånger med vilket han aldrig gjort förr..
Trodde inte jag skulle kunna få sitta kvar på min stepdansande häst alls idag, men så fort jag satt mig i sadeln blev han som förbytt, gick lugnt och fint längst grusvägen ner mot vägen och tillbaka igen. 20 minuters skritt på halvlånga tyglar fick räcka för första dagen:)
Ska skritta honom en vecka nu innan vi testar att trava lite.. Åh vad glad jag är<3

Take Care, Linda


image22

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0