Knäppskalle..!

Idag hoppade vi med Alco:)
Sara, som börjat ha hand om Alco de gånger jag har förhinder red..
Well nu måste hon rida honom nästan jämt för jag klarar inte ut de med mitt förbaskade pekfinger:/ Men snnnnnnart! (4 veckor) ska de vara helt läkt *ler stort*


Det blev teknikövningar för hela slanten.. Först en lång cavaletti serie, sen la vi på ett hinder i taget och till sist var det uppe i 5 studs.. Det är jätte skoj att stå och se hans talang! För det har han verkligen..
Och nu när JAG mätt ut avstånden så blev de helt rätt för honom med.. Inte som när "madame jag kan allting" har nästan 4,5 meter mellan hinderna och seriöst tror att man tänker komma in i fullgalopp och "hoppas" att hästen länger sig så pass mycket att han klarar ut de.. För nej, nu var de perfekt:D
Det var inte så jätte högt eftersom det mest gick ut på att han ska lära sig att taxera av rätt.. Kryssen låg på en meter ute i sidorna ungefär..
Men, rätt va det var kom han in galet fel på första hindert så resterande gick käpp rätt åt helvete.. Inte hela världen kan man tycka, det är ju bara att komma igen. Men hans självförtroende sjönk till botten och han ville inte ens gå över en helt vanlig bom.
Fast över kom han till sist och han var jätte duktig avslutningsmässigt också:) Det är ju när de blir osäkra man måste fortsätta och visa att det inte är farligt utan lätt som en plätt..

Stackarn bet sig inne i munnen i kinden:( Försökte kolla inne i hans mun, men det är ju synd att säga att han samarbetade frivilligt;) Hihi* Tror att tänderna längre in behövs raspas för någon tand såg lite spetsig ut.

Imorgon blir det långtur med hästarna, hoppas på en lugn uteritt för jag ska rida honom själv... Med en hand:S

Al Dia Capo, the one and only<3

Ha det finfint!=) / Linda
image2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0