Tävling avklarad:)

Äntligen, så trött att det finns inte.
Gick väl inte helt jätte bra idag men jag är nöjd över Alco eftersom det var första lokala dressyren och på ett helt nytt ställe.
Framridningen var studsig. Brallade rundor i galoppen hela tiden och det kändes inte bättre när man såg att folk som stod runt om skrattade.. Galopperade någon förbi på ytterspår när vi galopperade så gjorde han galoppombyte i vart steg med frambenen och så slog han bakut i fattningarna.. Med andra ord SPÄND och SÅ mycket annat att titta på *skratt*

Men han gick mycket bättre än vanligt och vägarna kändes bättre än alla våra träningar så visst är jag nöjd, men hade ändå aldrig trott man skulle ha något att komma med mot alla pampiga halvblod med kanonsteg, men vi hamnade väl på 20.nde plats av 38 startande så vi kom inte sist iaf!:P "Fri skritt" sög för han skulle trava iväg hela tiden, han bjöd som tusan på dressyrstaketen i galoppen (men de såg nog inte dommarn) och halterna var inte helt bra.. :P
57,89% och mitt mål var minst 60, men jag är som sagt nöjd.. Absolut. Nästa gång blir det ännu bättre..

I övrigt var dommarn som misstänkt en bitch;) Med tanke på att en tjej som red en travade som gick finare än hälften av halvblodet och vilket steg sen; bara fick 6.or och när hon ridit förbi dommarn hade hon muttrat "såna ska väl va på travbanan"

image60

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0