CatFight

.. har inte gått att komma in på bloggen de senaste dagarna. Tror de bytar server eller ngt. Nåväl, I'm back!:)


Söndagen var man inte alls pigg o kry med gav mej ändå ut på en långtur med Kajsa o Jameson. Alco var fullkomligt galet pigg och oförskämt dum^^
Travade upp o ner för en grusväg, på vägen "upp" dansade han på bakbenen och på tillbaka vägen hoppade han o studsade som om han var skjuten ur en kanon, han slutade liksom aldrig. Kämpade mig för att hålla mig kvar o precis när man trott de var över o rättade upp sig började han igen! Tänkte i huvudet att ja skulle daska till honom men insåg också att det skulle resulterat i ett jätte spång o en ryttarlös häst. Magkänslan sa att "vi rider hem" ja vill inte dö idag. Men Kajsa som var mer självmordsbenägen än jag tyckte vi kunde byta hästar. Jo visst. Haha, han uppförde sig typ desamma med henne. Vilket är sällsynt när det är Alco för det är i regel bara ja som får för hans "trotsåldern, javisst" saker. Han lugnade ner sig långt om länge och jag kunde för en gångs skull verkligen slappna av och till fullo njuta av en uteritt på Jameson som inte lyfter en fluga för när.


Kom till stallet dagen efter trots att ja va sjuk. Och Lajos berättade att han drömt att ja ridit ut o ramlat av o skadat nacken så allvarligt att ja aldrig mer kunde sitta till häst. Då slog tankarna mig på hur gårdagen kunnat sluta.. Och klok som man är red jag i paddocken på piggelinen, körde lite galopp-race med oss själva för att han skulle få springa av sig. Vilket han för övrigt gör så gott de går i hagen nu sedan vi bytt till de STOORA;)

Var även iväg med Sandra o visade betet, som även hon tyckte verkade toppen!:)

.. Strax efter ritten dök Berith upp i stallet och det blev fullkomligt CatFight i stallet mellan henne o Sandra; fick gömma mig i foderkammaren tillsammans med Magda som fixade matspannar för att inte få kvastar, spannar etc. i huvudet. GALET. Hur tusan kan vuxna människor bära sig åt. Eller ja.. Tanter:O För de var Berit som stod för ideotin o Sandra som vägrade ta skit, vilket ja inte iheller tar längre.

Inte så konstigt att man mår dåligt hela tiden och odlar magsår, stämningen är så förbannat DÅLIG där uppe just nu att man verkligen inte har stallet som det ställe dit man längtar o kan få lugn och ro..

Så mkt skitsnack osv. En sak har ja lärt mig. Lite ALDRIG på någon, ta så mkt skit som möjligt, o säg för guds skull aldrig va du tkr o tänker! :@

Nåja, förutom allt detta så har vi stått där ute i ett år nu:D Stallet är super mysigt men just nu är kemin mellan folken där så fel det bara kan bli.

Idag har jag körlektion sedan bär det av mot stallet, tänkte rida ut en sväng ensam på Alkisen idag. Nästa helg åker vi ju till Hässleholm och tävlar.

image112

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Och du, jag är inte senil, det kan du själv vara.." Först sätter man livet på spel på din lille prins och sen missar man all acton i stallet.. Livet är bannemig inte rättvist alls :P

2008-04-01 @ 20:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0